Yazılarım

Kurumsal İmaj Kavramına Zarar Veren Faktörler

Kurumsal imaj hedef kitlenin zihninde oluşan, akla ilk gelen resimdir.

Firmalar tarafından kurumsal kimlik, kurumsal imaj ve marka itibarını arttırmaya yönelik çok ciddi çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalar algı yaratmaya, dikkat çekmeye ve hafızalarda yer etmeye yönelik yapılan önemli çalışmalardır. Her ne kadar ben az önce kısaca belirtmiş olsam da belirttiğim çalışmalar bu kadarla sınırlı kalmayıp çok daha geniş kapsamı ve amacı olan çalışmalardır. Bu kadar ciddi çalışmalar yapılırken önemsenmeyen veya basit gibi görünen durumlardan kaynaklı insanlarda kurum hakkında kötü algılar oluşabiliyor. Birazdan bahsedeceğim iki konu kurumsal imaja zarar veren faktörler arasında mutlaka değerlendirilmelidir. Süreç yönetiminde adaylar ile doğru iletişim kurulamadığı takdirde oluşacak algıdan ve iletişim kanallarının etkin kullanılmamasından kaynaklı oluşan sorunlardan bahsedeceğim. Bu iki madde kurumsal imaja zarar veren faktörler arasındadır.

 

Kurumsal İmaja Zarar Veren Faktörler

  • Otomatik Mesaj Sorunu

İşsizlik ülkemizdeki önemli sorunlardan bir tanesi. Firmaların yayınlamış olduğu ilanlara binlerce başvuru yapılmasındaki sebeplerden bir tanesi iş arayan kişi sayısının çok fazla olmasıdır. Çok sayıda başvuru olduğu için firmaların insan kaynakları ekipleri çok fazla otomatik mail veya mesaj gönderiminde bulunmaktadır. Bu otomatik geri dönüş mesajları karşı tarafa başvurunun ulaştığını ve incelemeye alındığını belirten önemli bir uygulamadır. Fakat yönlendirilen bu otomatik mesajların içeriği çok önemli. Birçok iş arayan kişi bu otomatik mesajlar yüzünden kendilerinin ciddiye alınmadığını düşünüyor. İş arayan kişiler ile yapmış olduğumuz görüşmelerde konuyu biraz daha incelediğimizde almış olduğumuz cevaplar aşağıda ilginize sunulmuş bulunmaktadır.

 

  • Başvuru yapıyorum ve bana mesaj geliyor. “Özgeçmişinizden çok etkilendik, en kısa sürede sizinle iletişime geçeceğiz.” Aradan 2 hafta geçmiyor olumsuz geri dönüş mesajı geliyor. Eee hani benim özgeçmişimden etkilenmiştiniz. Benle görüşmeden etkilendiğin bir özgeçmişi nasıl olumsuz olarak değerlendirebilirsin?

 

  • “Yapmış olduğunuz başvuru için teşekkür ederiz. Yetkinlikleriniz dikkatimizi çekmekte. En kısa sürede sizinle iletişime geçeceğiz.” Aradan 2 hafta geçmiyor olumsuz geri dönüş mesajı geliyor. Madem yetkinliğim dikkatinizi çekti görüşmeden neden olumsuz olarak değerlendirildiniz diye geri dönüş yapıyorsunuz?

 

Firmaların yapılan başvuruları cevapsız bırakmamak ve ilgilendiklerini belirtmek için yapmış oldukları dönüşleri çok kıymetli. Fakat görüldüğü üzere içerik noktasında bazı hususlara biraz daha dikkat edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde iş arayan adaylar nezdinde olumsuz izlenimler daha da artabilir.

 

  • Geri Dönüş Sorunu

Firmaların iletişim noktasında belirtmiş oldukları mail adreslerine yapılan başvuruların, şikâyetlerin, taleplerin ve soruların yanıtlanmamasından kaynaklı ciddi memnuniyetsizlikler oluşmaktadır. Bu tarz durumlarda yapılan başvurular kesinlikle ilgili birimlere yönlendirilmeli ve başvuru yapan kişilere dönüş yapılmalıdır. Aksi takdirde firmanıza, ürünlerinize ve hizmetlerinize ilgisi olan müşterileri veya müşteri adaylarını kaybedebilirsiniz. Özellikle önemli iletişim kanallarından olan sosyal medyadan gelen başvurularda dikkate alınmalı ve iletişim kuran kişiye bilgi akışı mutlaka sağlanmalıdır. Başvurusundan dolayı kendisi ile iletişime geçilen kişi süreçle ilgilenildiğini bilmesi, firmanın kendisini dikkate aldığını hissetmesini sağlayacaktır. Kurumsal hesaplarınız üzerinden kurumlarınıza temas eden kişilerle iletişime geçmeniz memnuniyet oranını arttıracaktır. Kurumsal imaj hakkında belirtmiş olduğum bu iki husus zarar veren faktörler içerisinde en öncelikli konulardır. Her iki konuya önem verilmesi sonucunda oluşacak fayda müşterileri de, firmaları da memnun edecektir.

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu