Stajyerlerin Yaşadığı Sorunlar
Stajyer öğrenciler kurumlarda çeşitli sorunlara maruz kalabilmektedir. Bu sorunların yaşanmaması için kurumlarımızın staj ve stajyer öğrenci konusunu hassasiyetle ele alması gerekmektedir.

Kurumsal imaj ve marka değeri gibi konulara, ülkemizde bulunan birçok kurum hassasiyetle yaklaşmakta ve bu kapsamda ciddi çalışmalar yapmaktadır. Kurumlar bu çalışmalar için çok ciddi bütçeler harcamaktadır. Fakat bu kadar önemli çalışmalar yapılırken bazen gözden kaçan konular, kurumların yıl boyunca yaptıkları çalışmaları gölgeleyebilmektedir. Bu önemli konulardan bir tanesi STAJYER ÖĞRENCİ meselesidir.
Öğrenciler iş deneyimi kazanmak, çalıştığı kuruma fayda sağlamak gibi hususlardan dolayı çeşitli staj programlarına dahil olmaktadır. Bu staj programları öğrencilerin mezun olabilmesi için gerçekleştirdikleri zorunlu stajlar olabileceği gibi gönüllü stajlar veya kurumların özel staj programları şeklinde de olabilmektedir. Staj sürecinde öğrencilerin genel olarak karşılaştıkları sorunlar aşağıda belirtilmiştir.
Stajyerlerin Sorun Yaşadığı Temel Konular:
- Görev tanımlarının net olmaması,
- Görev tanımları net olan stajyerlerden, görev tanımları haricinde işler istenmesi,
- Joker eleman gibi, joker stajyer olarak görevlendirilerek diğer birimlerin işlerine de destek olunmasının istenmesi,
- Güvenlik, servis gibi birimlere stajyerin işe başladığının belirtilmemesi veya kuruma giriş kartlarının geç verilmesinden kaynaklı güvenlik görevlileri veya servis sorumluları ile sorunlar yaşanması,
- Masa, sandalye, telefon, bilgisayar gibi araç ve gereçlerin geç verilmesi. (Bu durumdan dolayı kurumun içerisinde hiçbir şey yapmadan beklemeleri en çok şikâyet ettikleri konular arasında gelmektedir.)
- Yaşanan bir sorunda veya hatada herkesin içerisinde uyarı almaları.
- Özellikle yemek kartı veren kurumların stajyerlerin yemek kartını geç çıkartmaları. (Stajyerlerin kendi harçlıklarından harcama yapmaları.)
Yukarıda belirtilen sorunların yaşanmaması için stajyer öğrenciler aşağıda belirtikleri taleplerin gerçekleşmesini istemekler.
Stajyerlerin Talepleri:
- Kurumların yayınlamış olduğu staj ilanlarında önemli detayların mutlaka paylaşılması. Örneğin A birimi için stajyer ilanı çıkıldığı ve öğrenci A birimi için staja başladığı takdirde B biriminin işlerinin yaptırılmaması. Eğer başka birimlerin işlerine destek olunacaksa bu gibi detayların mutlaka ilan içeriğinde ve mülakatta belirtilmesi,
- Bir çalışanın işe başladığı gün masa, sandalye, bilgisayar gibi araç gereçleri nasıl hazır oluyorsa, stajyer öğrencinin de staja başladığı gün bu araç ve gereçlerin hazır olması,
- Bir çalışan hata yaptığında yönetici odasında veya diğer çalışanların duyamayacağı bir yerde kişiyi hatası noktasında nasıl ikaz ediyorsa veya geri bildirimde bulunuyorsa, stajyer öğrenciye de aynı şekilde sürecin uygulanması.
Özetleyecek olursak; stajyer öğrenciler kurumlarda işe yaradığını, kurum içerisinde bulunduğu zaman diliminde kurumun en azından bir sürecine destek olabildiğini hissetmek istiyor. İş yoğunluğundan kaynaklı kurum çalışanları stajyerlere işi öğretme veya stajyerlerin gelişimine katkı sağlama konusunda yeterince istekli olamayabilirler. Bu noktada kurumların stajyer alım sürecini tekrardan gözden geçirmesi gerekmektedir.
Temel olarak stajyer öğrenciler yukarıda belirttiğim sorunlara maruz kaldığı takdirde, yaşadıkları olumsuzlukları arkadaşlarına anlatmaları bile kurum hakkında ilk etapta öğrenciler arasında olumsuz bir intiba oluşmasını neden olabilir. Bu olumsuz düşünceler sosyal medyada çeşitli olumsuz paylaşımlara dönüşebilir. Temel ve etik ilkeler çerçevesinde stajyer alım süreçlerinin güncellenmesi ve stajyerlerin ilerleyen yıllarda kurumlarımızda bizlerin mesai arkadaşları olacakları hususunun kurum çalışanlarımıza hatırlatılması bu sürecin daha sağlıklı yürütülmesine katkı sağlayacaktır.