Yazılarım

Kurumların Karşılaştığı Temel Sorunlar

Kurumların karşılaştığı sorunlar sektörel olarak farklılık gösterse de genel olarak dört temel sorunla karşılaşılmaktadır.

Kurumlar genel olarak karşılaştığı dört temel sorunu detaylı bir şekilde ele alması gerekmektedir. Kurumlar bu dört temel sorunun çözümü noktasında etkili hamleler yapmadıkları takdirde; kurumsal hafızanın kaybedilmesi, yetenekli çalışanların bünyede tutulamaması ve kurumsal imajın zedelenmesi gibi birçok sorunla karşılaşabilirler.

 

Kurumların Karşılaştığı Temel Sorunlar

  • Motivasyon Kayıpları
  • Çalışan Bağlılığında Düşüklük
  • Etik Değerlerin Önemsenmemesi
  • Odaklanma Sorunu

 

Yukarıda belirttiğim sorunlar özelinde kurumların sektörleri, çalışan profilleri, çalışan yaş grupları gibi farklı dinamikleri göz önünde bulundurarak özel çalışmalar yapmaları gerekmektedir. Aksi takdirde hedeflenen sonuca ulaşılması zorlaşacaktır. Kurumların karşılaştığı dört temel sorunun genel özeti aşağıda belirtilmiştir.

 

Motivasyon Kayıpları

Türk Dil Kurumu’na göre motivasyon “isteklendirme veya güdüleme” olarak tanımlanmaktadır. Motivasyon, işin sahiplenilmesi, kurumun benimsenmesi, takım çalışmasına katkı gibi birçok dinamiği etkilemektedir. Motivasyon kaybı arttığı takdirde kuruma bağlılık azalır, kaygılar artar, ekip içerisinde sorunlar fazlalaşır, tükenmişlik sendromu gibi çeşitli psikolojik rahatsızlıklar ortaya çıkabilir. Bu duruma karşı kurumlar önlem almadıkları takdirde, ürün veya hizmetlerinin kalitesinin düşüklüğünden, kurumsal imaj ve kültürlerinin zarar görmesine kadar birçok alanda sorunlar yaşayabilirler.

 

 

Çalışan Bağlılığında Düşüklük

Çalışan bağlılığındaki düşüklük kişisel faktörlerden, kurumsal faktörlerden veya kurum dışı faktörlerden kaynaklanabilir. Biraz detay vermek gerekirse iş tatminsizliği, beklentilerin karşılanamaması, kariyer ve terfi süreçlerindeki belirsizlik, adaletsiz yaklaşım gibi birçok sebep, çalışan bağlılığında düşüklüğe sebep olabilir. Bu durum çalışanlarda işe geç gelme, devamsızlık, işe gereken özenin gösterilmemesi, performans düşüklüğü gibi çeşitli sonuçlara yol açabilir.

 

 

Etik Değerlerin Önemsenmemesi

Etik; çeşitli meslek kolları arasında tarafların uyması veya kaçınması gereken davranışlar bütünü olarak değerlendirilmektedir. Etik konusu çalışanlar tarafından içselleştirilmelidir. Kurumların bu yönde özel çalışmalar yapması gerekmektedir. Aksi takdirde etik dışı davranışlar olarak tanımlanan; görev ve yetkiyi kötüye kullanma, mobbing, ayrımcılık, kayırma, bencillik, hakaret gibi birçok etik dışı davranış kalıbı kendini gösterecektir.

 

 

Odaklanma Sorunu

Odaklanma sorunu arttığı takdirde iş verimliliğinde düşüş, iş disiplininin sağlanamaması, işlerin zamanında yetişmemesi, iş geliştirmeye yönelik gayret gösterilememesi, ekip içerisinde sorunların yaşanması gibi durumlar ortaya çıkar. Kısaca belirtmiş olduğum bu sorunların yaşanmaması için odaklanma becerilerinin geliştirilmesi gerekmektedir.

 

 

Öneriler

Çalışanların motivasyon kayıplarının önüne geçilmesi, bağlılığın arttırılması, etik değerlerler konusunda bilinçlendirilmesi ve odaklanma sorunu hususunda farkındalık yaratılması için aşağıdaki konularda kurumların özel çalışmalar yapmaları faydalı olacaktır.

 

  • Standartların Sağlanması (Çalışanların görev tanımlarının net olması, aynı işi yapan kişiler arasında eşitliğin her anlamda sağlanması, çalışma ortamı ve koşullarının uygunluğunun sağlanması vb.)

 

  • Analiz Süreçlerinin Gerçekleştirilmesi (Kurumunuzda motivasyonu etkileyen faktörlerin neler olduğunun tespitinin yapılması, Motivasyon eksikliğinin neden olduğu sorunların tespit edilmesi, Beklentilerin toplanması vb.)

 

  • Motivasyonu Arttırma Yöntemlerinin Belirlenmesi (Analiz süreçlerinde toplanan verilere göre motivasyonu arttırıcı yöntemler belirlenmelidir.)

 

  • Kariyer Koçluğu Sisteminin Uygulanması (Tüm çalışanlara kariyer koçluğu süreçlerinin uygulanması gerekmektedir. Bu sayede çalışanların performanslarının artmasını sağlayabilir ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayabiliriz.)

 

  • Eğitim ve Etkinlik Planlamasının Yapılması (Etik değerler ve Odaklanma üzerine farkındalığı arttırıcı çeşitli eğitimler ve seminerler başta olmak üzere, yetkinlik geliştirme ve yönetsel gelişim eğitimleri üzerine, eğitim ve etkinlik planlarının yapılması gerekmektedir..)

 

  • Performans ve Ödüllendirme Sisteminin Kurulması (Mevcutta var olan performans sisteminin, analiz süreçlerinde toplanacak verilere göre tekrardan güncellenmesi gerekebilir. Analiz süreçlerinde toplanacak veriler aynı zamanda ödüllendirme sisteminin kurulmasında büyük katkı sağlayacaktır.)

 

  • Öneri Sisteminin Kurulması (Çalışma koşullarını iyileştirmek ve iş verimliliğini arttırmak için kurumların etkin bir öneri sistemi kurması gerekmektedir.)

 

Yukarıda belirtmiş olduğum her aşamanın üzerinde bütüncül bir bakış açısıyla derinlemesine düşünülmeli ve bu doğrultuda stratejiler oluşturulmalıdır. Her sektörün ve kurumun kendine özgü dinamikleri ve kültürü bulunmaktadır. Bu hususlar göz önünde bulundurularak çalışmalar planlanmalıdır. Aksi takdirde istenilen verimliliğe ulaşmakta çeşitli zorluklarla karşılaşabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu